دعا وذکر برای رفع بلا

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم .خوش امدید در این وبلاگ سعی میشود با استفاده از ایات و روایات مذهبی کمکی کوچک برای حل برخی مشکلات سایر مسلمین شود انشاالله.اکثر مطالب این وبلاگ از کتاب حلیه المتقین-مفاتیح الجنان وسایر منابع مذهبی و پژشکی تهیه میشود.

دعا وذکر برای رفع بلا

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم .خوش امدید در این وبلاگ سعی میشود با استفاده از ایات و روایات مذهبی کمکی کوچک برای حل برخی مشکلات سایر مسلمین شود انشاالله.اکثر مطالب این وبلاگ از کتاب حلیه المتقین-مفاتیح الجنان وسایر منابع مذهبی و پژشکی تهیه میشود.

صدقه

رسول خدا (صلّی ‌الله ‌علیه ‌وآله):تَصَدَّقُوا وَداوُوا مَرْضاکُمْ بِالصَّدَقَةِ.صدقه دهید و مریضان خود را با آن درمان کنید.

 

راهکارهای رفع اضطراب

راهکارهای رفع اضطراب


اضطراب ‌عبارت ‌است ‌از احساس‌ ناراحت‌کننده ‌و مبهم ‌ترس‌، وحشت یا خطر با علتی ‌ناشناخته‌ که ‌بر فرد مستولی‌ می‌شود. برای‌ برخی افراد این ‌حالت‌ ممکن‌ است‌ ناگهانی ‌باشد و برطرف ‌شود، اما برای‌ برخی‌ دیگر این ‌حالت ‌به ‌صورت ‌مزمن ‌در می‌آید.


استرس و اضطراب

زمانی که دچار استرس،‌ اضطراب و دلشوره می‌شوید، کارهای زیر را انجام دهید:

درخواست کمک از دیگران، مشغول شدن به انجام کاری، صحبت با دوستان، خارج شدن از خانه برای مدتی کوتاه، ورزش و بالاخره انجام تمرینات آرام‌سازی بدن.

 

در تمرینات آرام‌سازی، عضلات،10 تا 15 ثانیه سفت و به آرامی شل می‌شوند. این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی بر آرامش ذهن به جای می‌گذارد. حال این تمرینات را برای شما بیان می کنیم.

 

برای این کار، ابتدا به یک مکان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. کف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران قرار دهید. سپس:

 

- ابروها را تا جایی که می‌توانید به طرف بالا بکشید و در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی رها کنید.

 

- چشم‌ها را محکم ببندید و پلک‌ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید، سپس به آهستگی چشم‌ها را باز کنید.

 

- زبان خود را به سقف دهان فشار دهید و آن را چند ثانیه نگه دارید. سپس به آهستگی رها کنید.  ادامه مطلب ...

اضطراب

بازی ذهنی به افراد مضطرب کمک می کند


بیایید خودمان را از بازی های رایانه ای، موبایلی و اینترنتی دور کنیم، زیرا بسیاری از آنها باعث حواسپرتی ما خواهند شد. همیشه سعی کنید از بازی های ساده تر برای افزایش تمرکز ذهن تان استفاده کنید.


بازی مغز

داشتن اضطراب اجازه تمرکز بر روی کارها را نمی دهد. در حقیقت اغلب مردم اضطراب را ناشی از یک نقص ذاتی می دانند، زیرا استرس در مغزشان نهادینه شده و اجازه تمرکز نمی دهد و آن ها را وادار به حواس پرتی می کند.

اخیرا یک مطالعه با هدف کمک به افراد مبتلا به اضطراب صورت گرفته و به آن ها می آموزد که چطور به تمرکز ذهن برسند.


در این بررسی، محققان دانشگاه ایالتی میشیگان یک نوع "بازی ذهن" ابداع کردند که با اشکال هندسی مختلف انجام می شود.


آنها بر روی افرادی که دچار استرس بودند آزمایشی انجام دادند و از آن ها خواستند از بین اشکال هندسی رنگارنگ و مختلف، یکی را انتخاب کنند.


پس از انتخاب، تمام این اشکال با هم مخلوط شدند. سپس از افراد خواستند شکل انتخابی خود را از بین آن همه شکل و رنگ بیابند.

فرد مضطرب به موضوعات مختلفی می اندیشد و ذهن که توانایی تحلیل همه ی افکار را به طور همزمان ندارد، به نوعی از کار می افتد

دانشمندان پس از این آزمایش متوجه شدند، حتی افراد بسیار مضطرب هم می توانند موفق شوند، زیرا از قبل روی این بازی تمرکز داشته اند.

  ادامه مطلب ...