دعا وذکر برای رفع بلا

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم .خوش امدید در این وبلاگ سعی میشود با استفاده از ایات و روایات مذهبی کمکی کوچک برای حل برخی مشکلات سایر مسلمین شود انشاالله.اکثر مطالب این وبلاگ از کتاب حلیه المتقین-مفاتیح الجنان وسایر منابع مذهبی و پژشکی تهیه میشود.

دعا وذکر برای رفع بلا

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم .خوش امدید در این وبلاگ سعی میشود با استفاده از ایات و روایات مذهبی کمکی کوچک برای حل برخی مشکلات سایر مسلمین شود انشاالله.اکثر مطالب این وبلاگ از کتاب حلیه المتقین-مفاتیح الجنان وسایر منابع مذهبی و پژشکی تهیه میشود.

چشم زخم

منقول است که جبرئیل خبر داد حضرت رسول را که لبیدبن اعصم یهودى سحر براى آنحضرت کرده است ، پس حضرت رسول حضرت امیرالمؤ منین را طلبید و فرمود که برو در فلان چاه و سحر را بیرون آور، حضرت امیرالمؤ منین بآن موضع رفتند و در آنچاه داخل شدند و از ته آب حقه بدر آوردند، بنزد حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم آوردند در آنچاه زه کمانى بود که یازده گره به او زده بودند، پس جبرئیل سوره قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق را آورد از آسمان حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم فرمود، که یا على این دو سوره را بر این گرهها بخوان پس هر آیه که حضرت میخواندند، یک گره گشوده میشد چون هر دو سوره تمام شد گرهها گشوده شد وسحر بر طرف شد، پس موافق این حدیث واحادیث معتبره دیگر این دو سوره را در دفع سحر تاءثیر عظیم هست . 

در حدیث معتبر وارد شده است که چشم بد را تاءثیر میباشد و فرمودند که بسا باشد که چشم بد آدمیرا بقبر وشتر را بدیگ داخل کند پس ‍ کسى که خوش آید او را چیزى از کسى اللّه اکبر بگوید. 

در روایت دیگر نام خدا ببرد. 

در روایت دیگر از حضرت صادق علیه السلام منقول است که چون ترسد که چشم او در کسى یا در او تاءثیر کند، سه مرتبه بگوید ماشاءَ اللّهُ لاقُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِّىِ الْعَظیم 

و فرمود که هر گاه کسى با هیاءت نیکو خواهد که از خانه بیرون رود سوره قل اعوذ برب الناس وقل اعوذ برب الفلق بخواند، وبیرون رود تا چشم بد در او اثر نکند. 


در روایت دیگر فرمود که هر که را اثر چشم باو رسیده باشد دستها را برابر رو بلند کند، و سوره حمد وقل هوالله احد وقل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس بخواند، دست بر پیش سربکشد. 


از حضرت رسول منقول است که هر که از شیاطین و جادوگران ترسد، آیه سخره را بخواند

 اِنَّ رَبّکُمُ اللّهُ الَّذى خَلَقَ السَّمواتِ وَاْلاَرضَ فى سِتَّةِ اَیّامِ ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِى اللَّیْلَ النَّهارَ یَطْلُبُهُ حَثیثا وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ وَالنُّجُومُ مُسَخَّراتٍ بِاَمْرِهِ اَلالَهُ الْخَلْقُ وَاْلاَمْرُ تَبارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اُدْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعا وَخُفْیَةً اِنَّهُ لایُحِبُ الْمُعْتَدینَ وَلا تُفْسِدُوا فِى اْلاَرْضِ بَعْدَ اِصْلاحِها وَاْعُوهُ خَوُفا وَطَمَعا اِنَّ رَحْمَة اللّهِ قَریبٌ مِنَ الْمُحْسِنینَ. 

حمام

در حدیث موثق از حضرت صادق علیه السلام منقول است که : زینهار که در حمام بر پهلو مخواب که پیه گرده ها را آب میکند، و بر پشت مخواب که درد اندرون بهم میرسد و شانه مکن که مو را مى ریزاند، و مسواک مکن که دندانها رامى ریزاند و سر را بگل مشو که رو را سمج و بدنما میکند، ولنگ را بر سرو روممال که آبرو را میبرد، و کف پا را بسفال مساى که باعث پیسى میشود و از آبیکه در حوض هاى کوچک در حمام هاى سنیان جمع میشود از غسل مردم غسل مکن که در آن غساله یهودى و نصرانى و گبر و دشمن ما اهلبیت که از همه بدتر است جمع میشود و خدا خلقى از سگ نجستر خلق نکرده است و کسیکه عداوت ما اهلبیت دارد از سگ نجستر است . 

از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقول است که : بول کردن در حمام ، مورث فقر و پریشانى است . 

  ادامه مطلب ...

عقیقه

ر احادیث بسیار منقول است که فرزند در گرو عقیقه است یعنى اگر نکنند او در معرض مردن و انواع بلاها است . 
از حضرت صادق علیه السلام منقول است که عقیقه لازم است بر کسیکه غنى باشد وکسیکه فقیر باشد بعد از آنکه بهمرساند بکند و اگر بهم نرساند بر او چیزى نیست او اگر عقیقه براى او نکنند تا وقتیک قربانى براى او بکنند از عقیقه مجزیست . 
در حدیث دیگر منقول است که از آنحضرت پرسیدند که ما طلب کردیم گوسفندى براى عقیقه و بدست نیامد چه میفرمائید تصدق کنیم قیمتش را؟ فرمود که نه طلب کنید تا بیابید که خدا دوست میدارد خورانید طعام و ریختن خون را. 
در حدیث دیگر پرسیدند که فرزندى که در روز هفتم بمیرد عقیقه اش میباید کرد فرمود که اگر پیش از ظهر بمیرد عقیقه ندارد و اگر بعد از ظهر بمیرد عقیقه بکنند. 

  ادامه مطلب ...

دعاهاى طلب فرزند

در حدیث معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم منقول است که حقتعالى بردختران مهربانتر است از پسران و هر مردیکه منادى برسناند بزنیکه با او خویشى داشته باشد و محرم او باشد خدااو را در قیامت شاد گرداند و حضرت صادق علیه السلام فرمود که دختران حسناتند و پسران نعمتند و خدا بر حسنه ثواب میدهد و از نعمت سؤ ال میکند. 

در حدیث صحیح دیگر ازآنحضرت منقول است که هر که سه دختر یا سه خواهر را نفقه دهد او را بهشت واجب میشود بعد از آن فرمود که هر که دو تا یا یکى را هم نفقه دهد بهشت او را واجب شود. 

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است که هرگاه کسى را فرزند دیر بهمرسد این دعا را بخواند:

اَلّلهُمَّ لا تَذْرْنى فَرِدا وَاَنْتَ خَیْرُ الْوارِثینَ وَحیدا وَحْشا فَیَقْصُرُ شکْرى عَنْ تَفَکرُّى بَلْ هَبْ لى عاقِبَةَ صِدْقٍ ذُکُورا وَ اَ نَاثا آنَسُ بِهِمْ مِنَ الْوَحْدَةٍ وَاَسْکُنُ اِلَیْهِمْ مِنَ الْوَحْدَةِ وَاَشْکُرُکَ عِنْدَ تَمامِ النِّعْمَةِ یا وَهّابُ یا عَظیمُ یا مُعْظِمْ ثُمَّ اَعْطِنى فى کُلِّ عافیَةٍ شُکْرا حَتّى تُبْلِغُنى مِنْها رِضْوانَکَ فى صِدْقِ الْحَدیثِ وَاَداءِ اْلاَ مانَةِ وَ وَفاءٍ بِالْعَهْدِ. 

در حدیث حسن دیگر فرمود که براى طلب فرزند در سجده این دوآیه را بخواند 

رَبِّ هَبْ لى مِنْ لَدُنْکَ ذُرّیَةً طَیِّبَةً اِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاءِ رَبِّ لاتَذَرْنى فَرْدا وَاَنْتَ خَیْر الْواِرِثینَ. 


و در روایت دیگر فرمود که هر که خواهد زنش حامله شود بعداز نماز جمعه دو رکعت نماز بکند و رکوع و سجود را طول بدهد پس بگوید:اَلّلهُمَّ اِنّى اَسْاءَلُکَ بِماسَاءَلَکَ بِهِ زَکَرِیّا رَبِّ لا تَذَرْنى فَرْدا وَاَنْتَ خَیْرُ الْوارِثینَ اَلّلهُمَّ هَبْ لى مِنْ لَدُنْکَ ذُرّیَةً طَیِّبَةً اِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاءِ اَلّلهُمَّ بِاِسْمِکَ اِسْتَحْلَلْتُها وَفى اَمَانَتِکَ اَخَذْتُها فِاِنْ قَضَیْتَ فى رَحِمَها وَلَدافَاجْعَلْهُ غُلاما مُبارَکا زَکِیا وَلا تَجْعَلْ لِلشَّیطانِ فیهِ شَرَکا وَلانَصیبا. 

  ادامه مطلب ...

11عادت مضر برای سلامت مغز

مغز فرمانده بدن است و سلامت آن تاثیر زیادی روی سلامت کل بدن دارد. بدون شک سالم بودن و سالم ماندن در زندگی همه ی ما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همه تلاش خود را برای بهبود سبک زندگی شان انجام دهند. اما خیلی از ما غفلت هایی داریم که متاسفانه سلامتی مان را نشانه می روند. اگر می خواهید سبک زندگی تان را ارتقا دهید و از بروز بسیاری از ناخوشی ها پیشگیری کنید، کافیست به عادت های روزمره تان دقت بیشتری داشته باشید و بدانید برخی از این عادت ها، سلامت فرمانده بدن را به خطر می اندازند. در این مطلب 11 عادتی که باید ترک کنید تا مغز سالمی داشته باشید را عنوان می کنیم.

  ادامه مطلب ...