دعا وذکر برای رفع بلا

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم .خوش امدید در این وبلاگ سعی میشود با استفاده از ایات و روایات مذهبی کمکی کوچک برای حل برخی مشکلات سایر مسلمین شود انشاالله.اکثر مطالب این وبلاگ از کتاب حلیه المتقین-مفاتیح الجنان وسایر منابع مذهبی و پژشکی تهیه میشود.

دعا وذکر برای رفع بلا

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم .خوش امدید در این وبلاگ سعی میشود با استفاده از ایات و روایات مذهبی کمکی کوچک برای حل برخی مشکلات سایر مسلمین شود انشاالله.اکثر مطالب این وبلاگ از کتاب حلیه المتقین-مفاتیح الجنان وسایر منابع مذهبی و پژشکی تهیه میشود.

را ههای خنثی کردن اثر چشم زخم

                                 را ههای خنثی کردن اثر چشم زخم  در روایات را ههای خنثی کردن اثر چشم زخم هم بیان شده است که به برخی از آنها اشاره می شود.


1- از امام صادق(ع) روایت شده است: «هر کس از سیرت و صورت برادر مسلمانش خشنود شود، خدا را یاد کند؛ زیرا وقتى خداوند را به یاد آورد ضررى به برادر مؤمنش نمى‏رسد»، (بحارالانوار، ج 60 ، ص 25)


2- گفتن «تبارک اللّه‏ احسن الخالقین» امام صادق(ع) فرمود: «کسى که چیزى از برادرش او را متعجب ساخت این جمله را بگوید، زیرا چشم‏زخم حق است»، (همان، ص 26)


3- گفتن «آمنتُ باللّه‏ و صلى اللّه‏ على محمد و آله» پس از آن اثر چشم‏زخم خنثى مى‏گردد.


4- قرائت سوره «ناس» و «فلق» هنگام ترس از چشم‏خوردن، (همان، ج 92)

5- نوشتن سوره‏هاى «حمد»، «اخلاص»، «ناس»، «فلق» و «آیة‏الکرسى» در ورقه‏اى و به همراه داشتن آن، (همان، ص 25)


6- قرائت سه مرتبه ذکر «ماشاءاللّه‏ لاحول ولا قوة الا باللّه‏ العلى العظیم» به هنگام ترس از چشم خوردن یا چشم زدن، (همان، ص 26)


7- حرز امام جواد و یا انگشتر حاوى حرز امام جواد بنا به آنچه در روایت آن آمده است به جهت حفظ از بلاها و بدى‏ها و هر چه که انسان از آن مى‏ترسد مفید است، (بحار، ج 50، ص 98) که از جمله آن چشم‏زخم مى‏تواند باشد گرچه به خصوص چشم‏زخم در این روایت تصریحى نشده.


8- درخصوص انگشتر عقیق هم روایاتى وارد شده که انسان را از بلاها و هرگونه بدى حفظ مى‏کند، (وسائل‏الشیعه، ج 5، ص 89 )
9- . از اسپند در زبان عربی به حرمل تعبیر شده است ودر برخی روایات بر خوردن آن تاکید شده است و بیان شده که خوردن آن 70 بیماری را دفع و دور می کند . در مورد اسپند در روایات آمده است که شیاطین را دور مى‏کند (چون ضدعفونى کننده خوبى است و در اخبار از عناصر مضر گاهى به شیطان تعبیر شده است). دود آن و خودآن اگر در خانه باشد، باعث محفوظ ماندن خانه و اهل آن از شیاطین است و براى چشم‏زخم بى‏تأثیر نیست.(بحارالانوار، ح 62، ص 233) .


10 -عده ای وقتی با حوادث ناگوار مواجه می شوند به راه های انحرافی و غیر دینی را بر می گزینند مثلا وقتی دچار چشم زخم می شوند پیش رمّال و فال گیر و امثال آنها می روند که شرعا کار نادرستی است و عده ای دیگر در این حال متوجه خدا می شوند و چاره ی کار را از دین و علمای دین می پرسند و علما از روایات اهل بیت (ع) چاره کار را یافته و در اختیار شخص می گذارند که راه درست همین است .


11-انجام کارهایی مانند تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم منشا دینی و روایی ندارد و اگر هم جواب دهد ممکن است تصادفی باشد و اثر حاصل مربوط به عامل دیگری بوده است نه انجام این عمل و مانند آن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.